Sunday, August 3, 2008

Depression

How to win over depression?
8 Steps to Victory by Diane S. Dew © Copyright 1998

If you exercise the following options every time you get depressed, Satan's onslaughts will not affect you as much -- because he'd rather leave you alone than have you worshipping God, reading the Word of God, ministering to others, etc. Certainly you will grow stronger spiritually in the process, because you'll be exercising your spiritual muscles.
1. Worship God
Nothing puts everything into perspective like gazing upon the majesty of the Almighty. Make melody to God, or listen to some anointed music: that's what Saul did, when depressed: he called for David, the minstrel, and the anointing on David's music caused the evil spirit that depressed and harassed him to depart. As the psalmist said: "Magnify the Lord." When He is magnified, our perspective changes: Everything else seems smaller, less significant.
2. Read Scripture
The Word of God is powerful in changing our perspective on earthly things. It comforts us. "For whatsoever things were written aforetime were written for our learning, that we through patience and comfort of the scriptures might have hope." Rom 15:4 "This is my comfort in my affliction: for thy word hath quickened me." Psa 119:50 "Mine eyes fail for thy word, saying, When wilt thou comfort me?" Psa 119:81, 82
3. Pray. Express your feelings to God.
Prayer strengthens us (Psa 27:14; 138:3; Isa 30:15) and gives us peace (Phil 4:6, 7; Isa 26:3).
4. Find a place of service.
"Occupy till I come" (Luke 19:13) In other words: keep busy. As the saying goes, "Idleness is the devil's workshop." There used to be another old saying that went something like this: "I complained that I didn't have new shoes, till I saw someone with no feet." There's always someone worse off than we are. Focusing on others' needs will keep your eyes off your own problems.
5. Take control over your thoughts
"Set your affection on things above, not things on the earth" (Col 3:1) Realize that Jesus redeemed us entirely: spirit, soul and body. (Isaiah 53)
6. Keep filled with the Spirit
"Be filled [literally, be being filled] with the Spirit, speaking to yourselves in songs and hymns and spiritual songs, singing and making melody in your hearts to the Lord." (Eph 5:18)
7. Walk in the Spirit
Don't give the enemy a foothold. Confess any known sin. Avoid places or people that tend to bring you down.
8. Rest in the Lord
"Rest in the Lord & wait patiently for him" (Psa 37:7). "...and having done all, stand." (Eph 6) Worrying can't change the situation anyway. As the saying goes: "Let go and let God." Trust in His infinite wisdom, that he has everything under control. Even a sparrow doesn't fall to the ground without his notice, Jesus said. The very hairs of your head are numbered.


Depresi
Bagaimana untuk menang terhadap depresi,8 langkah untuk menang :
Bila Anda melakukan pilihan berikut tiap saat Anda merasakan tertekan, serangan hebat iblis tidak akan banyak berpengaruh, karena dia lebih baik meninggalkan Anda sendiri daripada menyaksikan Anda menyembah Tuhan, membaca Firman Tuhan, saling melayani,dll. Tentu saja Anda akan bertumbuh lebih kuat secara rohani pada prosesnya, karena Anda akan melatih otot-otot rohani Anda.
1. Menyembah Tuhan
Tidak ada pandangan lain seperti memandang keagungan yang Maha Besar. Bernyanyi untuk Tuhan, atau mendengarkan musik yang diurapi: itulah yang Saul lakukan, ketika tertekan: dia memanggil Daud, si pemain musik, dan urapan pada permainan musik Daud menyebabkan roh jahat yang menekan dan menggangu Saul pergi. Seperti pemazmur katakan; “Terpujilah Tuhan” ketika Dia dbesarkan, pandangan kita berubah,: semuanya terlihat semakin kecil, dan tidak berarti
2. Membaca Firman Tuhan
Firman Tuhan sangat berkuasa dalam merubah pandangan kita pada hal-hal duniawi. Firman menghibur kita “ Sebab segala sesuatu yang ditulis dahulu, telah ditulis untuk menjadi pelajaran bagi kita, supaya kita teguh berpegang pada pengharapan oleh ketekunan dan penghiburan dari Kitab Suci (Roma 15:4) “ Inilah penghiburanku dalam sengsaraku, bahwa janji-Mu menghidupkan aku.(Mazmur 119:50) “, “Habis jiwaku merindukan keselamatan dari pada-Mu, aku berharap kepada firman-Mu. Habis mataku merindukan janji-Mu; aku berkata: "Bilakah Engkau akan menghiburkan aku?" (Mazmur 119:81-82)
3. Berdoa, nyatakan perasaan mu kepada Tuhan
Doa menguatkan kita (Mazmur 27: 14; 138:3; Yesaya 30:15) dan memberikan kita damai sejahtera (Filipi 4:6-7; Yesaya 26:3)
4. Cari wadah untuk melayani
“Berusahalah sampai Aku kembali” (Lukas 19:13) dengan kata lain : sibuklah. Seperti dikatakan “Kemalasan adalah tempat kerja si iblis” ada perkataan kuno yang mengatakan demikian : “saya mengeluh karena tidak punya sepatu, sampai saya melihat seesorang yang tidak punya kaki”. Akan selalu ada seseorang yang lebih buruk dari kita. Fokuslah pada kebutuhan orang lain akan membuat mata kita berpaling dari masalah kita sendiri
5. Kuasai pikiranmu
“Pikirkanlah perkara yang di atas, bukan yang di bumi. (kolose 3:2) sadarilah bahwa Yesus menebus kita seluruhnya : Roh jiwa dan tubuh (Yesaya 53)
6. Tetap dipenuhi dengan Roh
“ Hendaklah kamu penuh dengan Roh, dan berkata-katalah seorang kepada yang lain dalam Mazmur, kidung puji-pujian dan nyanyian rohani. Bernyanyi dan bersoraklah bagi Tuhan dengan segenap hati.” (Efesus 5:18-19)
7. Berjalan dalam Roh
Jangan beri tempat berpijak pada musuh. Akui segala dosa yang diketahui. Hindari tempat atau orang-orang yang akan membawamu jatuh.
8. Beristirahat dalam Tuhan
“Berdiam dirilah di hadapan TUHAN dan nantikanlah Dia (Mazmur 37:7). “.setelah menyelesaikan semuanya, berdirilah”(Efesus 6). Kehawatiran tidak akan mengubahkan keadaan. Seperti yang dikatakan: “ Let go and Let God” Percayalah kepada kebijaksanaan Nya yang tidak terbatas, bahwa Dia yang menguasai semuanya. Yesus berkata, bahkan burung tidak akan jatuh ke tanah tanpa seijin Nya. Setiap helai rambut di kepala Anda terhitung.



No comments: